Tessa gaat steeds offline; hoe om te gaan met gedrag

Tessa gaat steeds offline; hoe om te gaan met gedrag

Tessa kan vanwege technische problemen offline gaan maar ook vanwege bepaald gedrag van de cliënt t.o.v. Tessa. Het is mogelijk om een notificatie bericht per mail te ontvangen zodra Tessa de internetverbinding heeft verloren. Daarbij is het wel zo dat Tessa de taken die al zijn ingepland blijft uitvoeren, mits Tessa niet wordt uitgezet. In dit artikel een aantal tips welke wellicht kunnen voorkomen dat een Tessa (onterecht) gestopt wordt of dit proces uitstellen.

  1. Cliënt kan Tessa (en/of de 4G router) uit gewoonte iedere avond uit het stopcontact halen. Dit is iets van 'vroeger'.  Hierdoor verliest Tessa haar stroom en/of verbinding met het internet wat voor problemen kan zorgen. Wat kan helpen is een sticker op de stekker plakken of een briefje bij Tessa leggen met: 'Tessa gaat vanzelf uit als haar oogjes uit gaan, dit is om [tijdstip]';
    Vind hier antwoord op de vraag: Wat is het stroomverbruik van Tessa?

  2. Laat de oogjes van Tessa uit gaan op de tijd dat de cliënt naar bed gaat en laat Tessa dan ook uitspreken dat ze gaat slapen. Dit wekt de illusie dat Tessa uit gaat en zal de cliënt niet triggeren om aan de stekker te komen;

  3. Verplaats Tessa naar een plek waar de cliënt niet bij kan of geen impuls krijgt om Tessa uit het stopcontact te halen, bijv: hoog op een kast of juist laag op de grond bij een stoel/bank of achter een gordijn;

  4. Praat Tessa teveel? Minimaliseer dan het aantal meldingen over de gehele dag of rond een bepaald tijdstip.
    Op een later moment kun je dit altijd weer proberen op te bouwen;

  5. Mocht bovenstaande niet werken is het altijd mogelijk om te overleggen met één van onze Tessa Experts om te kijken of er nog iets anders mogelijk is voordat de inzet definitief gestopt wordt.
    Je kunt ook nog altijd onze Trainingcenter website delen voor praktische tips: www.tinybots.nl/trainingcenter
    1. Email: tc@tinybots.nl
    2. Bel afspraak: www.tinybots.nl/tessacoach

    • Related Articles

    • De Tessa App geeft aan "Tessa is offline"

      In het menu in de Tessa App rechtsboven is altijd de status te zien van Tessa. Een rood bolletje betekent dat Tessa op dat moment niet verbonden is aan het internet. Controleer of de stekker van Tessa in het stopcontact zit. Controleer met een ...
    • Wat verstaan we onder Tessa Owner?

      De Tessa Owner is de persoon binnen de zorgorganisatie die verantwoordelijkheid draagt over het beheer en de toekenning van Tessa zorgrobots aan cliënten of afdelingen/locaties die daarvoor in aanmerking komen. De Tessa Owner is geautoriseerd om in ...
    • Hoe installeer ik Tessa?

      Om Tessa klaar te maken voor gebruik moeten er twee dingen ingesteld worden: [ 1 ] Tessa aan het internet verbinden [ 2 ] App-user (gebruikers) account aanmaken en Tessa koppelen We leggen in dit artikel uit hoe je deze stappen doorloopt. Tessa geeft ...
    • Wat heb ik nodig om Tessa te installeren?

      Om Tessa te kunnen installeren heb je het volgende nodig: Tessa en de bijgeleverde adapter Een WiFi- of MiFi-verbinding (2,4 GHz) of Ethernet-netwerkaansluiting Een smartphone of tablet De laatste versie van Google Chrome Tessa's handleiding Of klik ...
    • Hoe kan ik een vraag stellen met meerdere antwoordopties?

      Vanaf nu is het mogelijk om naast ja/nee-vragen ook vragen te stellen met gevarieerde en meerdere antwoordopties! Zo kunt u gebruikers specifiekere vragen te stellen, bijvoorbeeld: 'Hoe gaat het met u vandaag?'. De antwoordopties kunt u per vraag ...