Tips voor aan het begin van je Tessa inzet

Tips voor aan het begin van je Tessa inzet

Met deze tips zorg je ervoor dat Tessa een waardevolle bijdrage levert aan het behoud van zelfredzaamheid. Daarnaast stel je Tessa zo in dat ze goed aansluit bij de gebruiker, waardoor ze al snel een onmisbaar maatje wordt.


1. Maak het persoonlijk, voeg een hobby toe

Voeg naast de zorgvragen ook hobby’s en activiteiten toe die de gebruiker leuk vindt! Of geef Tessa haar eigen outfit! Bekijk hier inspiratie voor outfits
2. Spreekt Tessa met ‘u' of 'jij’ aan?

Personaliseer Tessa door de gebruiker persoonlijk aan te spreken in een bericht met zijn/haar voornaam en gebruik 'u' of 'jij'. Lees hier tips voor een eerste inzet.
3. Start met 3-5 scripts per dag

Probeer Tessa rustig te introduceren en geef je cliënt of familielid de kans om eraan te wennen. Begin met minimaal drie en maximaal vijf berichten per dag. Wanneer het goed gaat kan je meer berichten toevoegen. Voor scriptsuggesties, klik hier.

4. Evalueer de inzet

Kijk actief of Tessa juist staat ingesteld door in gesprek te gaan met de gebruiker. Is het geluid goed hoorbaar maar niet te hard? Zijn er dagelijks voldoende berichten of wordt Tessa als te stil ervaren? Lees meer evaluatietips.

5. Kijk in de app hoe het met Tessa gaat

Bekijk de berichten die Tessa uitspreek of de antwoorden gegeven door de gebruiker. Of controleer of de internetverbinding stabiel is. Je vindt een actueel weekoverzicht terug in de Tessa app.


❤️‍🩹



Is uw cliënt of familielid zorgmijdend?
Probeer de inzet in een nieuw perspectief te plaatsen door te zeggen dat de hulp van Tessa ook de familie of de zorg helpt. “Tessa is er niet alleen voor jou, maar ook voor mij” .

Juist bij cliënten die zorg mijden of "nog goed" lijken te functioneren, is het slim om Tessa nu al in te zetten. Zo bouwen ze vertrouwen en ervaring op, en blijven ze langer zelfredzaam, ook wanneer intensievere zorg nodig is.
Kijk op het trainingcenter voor meer tips.



    • Related Articles

    • Wat is een Tessa Owner?

      De Tessa Owner is de persoon binnen de organisatie die verantwoordelijkheid draagt over het beheer en de toekenning van Tessa aan cliënten of afdelingen/locaties die daarvoor in aanmerking komen. De Tessa Owner is geautoriseerd om in te loggen op het ...
    • Handleiding Tessa Owner Dashboard

      Als Tessa Owner kun je inloggen op het Tessa Owner Dashboard voor een overzicht van alle Tessa's binnen de organisatie. In het dashboard zijn er verschillende opties en mogelijkheden. De Tessa Owner kan: Een e-mail uitnodiging sturen om toegang te ...
    • Kan ik de ogen van Tessa zelf instellen?

      Je kunt bepalen op welk tijdstip van de dag de ogen aan (‘wakker’ tijd) gaan en wanneer ze weer uit gaan. Het is ook mogelijk om ogen volledig uit te schakelen. Aanpassen van de ogen kan in de Tessa App onder het hamburger menu - Tessa instellingen. ...
    • Kan ik het volume van Tessa instellen?

      Hoe kan ik het volume instellen? Je kunt op afstand het volume aanpassen in de Tessa App onder het hamburger menu - Tessa instellingen.Het volume kun je met de schuifbalk in de app op afstand aanpassen. Zodra iemand handmatig aan de volumeknop ...
    • Hoe zorg je ervoor dat je de laatste Tessa App versie gebruikt?

      Zodra er nieuwe functies of verbeteringen beschikbaar komen is het belangrijk dat de Tessa App bijgewerkt is naar de laatste versie. De versie die je gebruikt is uit te lezen in de browser of het inlogscherm van de Tessa App (zie screenshot). Ook kun ...