Hoe kan ik Tessa een andere taal laten spreken? En welke talen kan Tessa allemaal spreken?

Hoe kan ik Tessa een andere taal laten spreken? En welke talen kan Tessa allemaal spreken?


"Merhaba! Bonjourno! Goodmorning!"

Tessa spreekt naast het Nederlands ook andere talen, bijvoorbeeld Turks en Engels. Hierdoor kunt u als zorgmedewerker Tessa ook inzetten bij een cliënt die geen Nederlands spreekt. In dit artikel geven we meer informatie over welke talen Tessa allemaal ondersteund, hoe u de taal kan instellen en een overzicht van alle opties die Tessa heeft per taal.

Welke talen kan Tessa allemaal spreken?

Tessa ondersteund momenteel de volgende talen:
  1. Nederlands
  2. Engels
  3. Turks (Beta)
  4. Duits
  5. Italiaans
  6. Chinees

Hoe kan ik Tessa instellen om een andere taal te spreken?

Belangrijk om te weten is dat u Tessa op een andere taal moet zetten om haar deze te laten spreken. Wijzigt u de instelling niet dan zal Tessa buitenlandse woorden incorrect uitspreken. Hieronder leggen we stapsgewijs uit hoe je Tessa in een andere taal kan zetten. Alleen de Primary App-User kan deze instelling wijzigen.
  1. Login met het Primary App-User account van de Tessa OF Vraag de Primary App-User om de instelling te wijzigen (U vindt het e-mailadres van de Primary App-User in het gebruikersbeheer)
  2. Klik rechtsboven op het hamburger menu en ga naar de 'Robot instellingen'.
  3. Wijzig de instelling 'Standaard robot taal' naar de taal die Tessa dient uit te spreken en klik vervolgens op 'Opslaan'.
  4. Wanneer u nu een nieuw script aanmaakt zal deze automatisch in de 'Standaard robot taal' worden aangemaakt. In scripts en bij direct uitspreken ziet u nu ook rechtsboven een afkorting vermeld staan welke taal Tessa zal spreken.*
  5. In het scripts en direct uitspreken berichten dient u nu in de taal te typen waarin Tessa staat ingesteld.



Belangrijk om te weten
  1. Scripts die u eerder heeft aangemaakt in een bepaalde taal zullen niet worden omgezet / vertaald naar de nieuwe taal wanneer u de 'standaard robot taal' wijzigt. U dient dus zelf een (nieuw) script aan te maken in de correcte taal. Dit geldt ook voor scripts die al zijn ingepland in de agenda.
  2. Naast scripts zal Tessa ook bij direct uitspreken de standaard robot taal volgen. Berichten die uw hiermee wilt verstuurd dienen dus in de juiste taal te zijn getypt. Tessa zal ook de begroeting en tijd uitspreken in de taal waarin ze staat ingesteld.
  3. Voor scripts waarbij Tessa luistert naar een antwoord (in een andere taal dan Nederlands) dient u de toestemming Google Audio Transcriptie te geven. Meer informatie vindt u hier.
  4. Naast de standaard robot taal vindt u in de app ook de app taal (bij het gebruikersbeheer). Dit is enkel de taal die u als gebruiker in de app ziet voor alle tekst en niet de taal die Tessa uitspreekt. U kan de tekst in de app alleen op het Nederlands of het Engels zetten.
*De afkortingen voor de talen in Tessa zijn: Nederlands: 'NL', Engels: 'EN', Turks: 'TR', Duits: 'DE', Italiaans: 'IT', Chinees: '中文'.

Overzicht van opties per taal

Nederlands
Voor Nederlands zijn er geen beperkingen in Tessa. Alle functionaliteiten zijn hiervoor aanwezig:
- Scripts
- Direct uitspreken
- Spraakinteracties (met standaardspraakinteracties)
- Muziek
- Generieke Scripts (voorbeelden van scripts)
- Robot instellingen & Gebruikersbeheer

Turks (beta)
Voor Turks zijn alleen de basis functionaliteiten aanwezig en de generieke scripts:
- Scripts
- Direct uitspreken
- Generieke Scripts (voorbeelden van scripts)
- Robot instellingen & Gebruikersbeheer

Engels, Duits, Italiaans, Chinees
Voor deze talen zijn alleen de basis functionaliteiten aanwezig:
- Scripts
- Direct uitspreken
- Robot instellingen & Gebruikersbeheer

Vragen of feedback? We horen het graag!

Heeft u vragen of opmerkingen dan kunt u gerust contact opnemen met onze telefonisch helpdesk via 024 301 0 311. U kunt ook mailen naar de helpdesk via help@tinybots.nl.

    • Related Articles

    • Hoe kan ik Tessa de dag van de week of een datum laten uitspreken?

      Met Script Variabelen kunt u als zorgmedewerker meer diepgang en waarde toevoegen aan scripts en spraakinteracties. Hierdoor is het mogelijk om betere ondersteuning te bieden op meerdere zorgvragen. Ook generieke scripts maken nu slim gebruik van ...
    • Hoe kan ik Tessa resetten en alle data verwijderen?

      Wij hechten veel waarde aan veiligheid en geautoriseerd verwijderen van gegevens op de robot.  Daarvoor hebben wij een nieuwe feature ontwikkelt, waarmee het mogelijk is om Tessa op afstand vanuit de Tessa App te resetten. Stel Tessa gaat naar een ...
    • Hoe kan ik een vraag stellen met meerdere antwoordopties?

      Vanaf nu is het mogelijk om naast ja/nee-vragen ook vragen te stellen met gevarieerde en meerdere antwoordopties! Zo kunt u gebruikers specifiekere vragen te stellen, bijvoorbeeld: 'Hoe gaat het met u vandaag?'. De antwoordopties kunt u per vraag ...
    • Hoe installeer ik Tessa?

      Om Tessa klaar te maken voor gebruik moeten er twee dingen ingesteld worden: [ 1 ] Tessa aan het internet verbinden [ 2 ] App-user (gebruikers) account aanmaken en Tessa koppelen We leggen in dit artikel uit hoe je deze stappen doorloopt. Tessa geeft ...
    • Hoe kan ik als Tessa Owner app-user accounts beheren?

      Wat kan u als Tessa Owner met gebruikersbeheer? Met deze functie kan de Tessa Owner voor Tessa's binnen zijn/haar organisatie de app-users beheren. De Tessa Owner kan: Een e-mail uitnodiging sturen om toegang te krijgen tot een Tessa. Een reguliere ...