Hoe kan ik mijn app-user account verwijderen?

Hoe kan ik mijn app-user account verwijderen?


Het verwijderen van een app-user account kan heel gemakkelijk vanuit de (web) app. Open hiervoor de app en klik rechtsboven op het hamburger menu. Vervolgens klikt u op de optie 'Gebruikersbeheer'. Klik in dit het geopende scherm op 'Gebruikersprofiel'. In het gebruikersprofiel kan u persoonlijke account instellingen wijzigen en uw account verwijderen. Indien u voor de laatste optie kiest dient u onderaan de pagina op de tekst 'App user account verwijderen'.



Kan ik altijd mijn app-user account verwijderen?

Het verwijderen van een app-user account is niet in alle gevallen meteen mogelijk. Een voorwaarde om uw account te kunnen verwijderen is dat u niet de Primary app-user mag zijn van een (of meerdere) Tessa('s). Bent u Primary app-user maar u wilt toch uw account verwijderen? Dat kan, daarvoor dient u een van de twee opties te kiezen:
  1. Optie 1) Draag de Primary status over aan een andere app gebruiker. U wordt hierdoor automatisch een Regular app-user. 
  2. Optie 2) Verwijder alle data van Tessa met een reset. Let op: Deze handeling is niet wenselijk bij aan Tessa die actief in gebruik is, kies in dit geval altijd voor optie 1.
Wanneer u de Primary app-user bent van meerdere Tessa's dient u optie 1 of 2 te herhalen.

Hoe kan ik mijn account verwijderen als ik niet aan een Tessa gekoppeld ben?

Wanneer u inlogt in de Tessa app en er geen Tessa aan uw account gekoppeld is kan u via het koppelscherm ook de 'Gebruikersprofiel' pagina bereiken. Wanneer u de pagina met titel 'Koppel Tessa aan uw account'
bereikt kan u onderaan de pagina klikken op 'Account gegevens wijzigen of account verwijderen'. Vervolgens kan u onderaan op 'App user account verwijderen' klikken.



Mijn account is verwijderd maar ik weet hier niks van

Tinybots verwijdert automatisch accounts van inactieve gebruikers. Voor regular app-users zal na een jaar van inactiviteit het account verwijdert worden. Het verwijderen van primary app-users vindt pas plaatst nadat deze ontkoppeld is van alle Tessa's waar de gebruiker Primary-user is. Indien een Tessa 1 jaar niet online komt zullen de gegevens verwijdert worden. 

Tinybots zal u altijd via e-mail informeren voordat uw account of de gegevens van een gekoppelde Tessa verwijdert wordt. U heeft dan 3 maanden de mogelijkheid om het verwijderproces te stoppen.

    • Related Articles

    • Hoe kan ik als Tessa Owner app-user accounts beheren?

      Wat kan u als Tessa Owner met gebruikersbeheer? Met deze functie kan de Tessa Owner voor Tessa's binnen zijn/haar organisatie de app-users beheren. De Tessa Owner kan: Een e-mail uitnodiging sturen om toegang te krijgen tot een Tessa. Een reguliere ...
    • Hoe koppel ik mijn account aan meerdere Tessa's?

      In de praktijk kan het voorkomen dat je als zorgverlener betrokken bent bij meerdere cliënten waar een Tessa ondersteuning biedt. Het is mogelijk om vanuit jouw persoonlijk App-user account meerdere Tessa's te koppelen. In dit artikel laten we zien ...
    • Hoe kan ik als App-user mijn e-mailadres wijzigen?

      Mocht u het e-mailadres willen wijzigen van uw account in de Tessa app klik dan op 'Gebruikersbeheer' in het hamburger menu (rechtstboven) in de app. Vervolgens klikt u op de 'Gebruikerprofiel' knop om bij uw persoonlijke account instellingen te ...
    • Hoe kan ik Tessa resetten en alle data verwijderen?

      Wij hechten veel waarde aan veiligheid en geautoriseerd verwijderen van gegevens op de robot.  Daarvoor hebben wij een nieuwe feature ontwikkelt, waarmee het mogelijk is om Tessa op afstand vanuit de Tessa App te resetten. Stel Tessa gaat naar een ...
    • Hoe ontkoppel ik mijn account van een Tessa?

      Uw account kan aan meerdere Tessa's gekoppeld zijn. U kunt ze daarna ook 1 voor 1 ontkoppelen van uw account om een actueel overzicht te bewaren. In dit artikel leggen we uit hoe u dat zelf vanuit de Tessa App kunt doen. Dit hangt ook af of u primary ...