In dit artikel leggen wij je stap voor stap uit hoe je een Tessa kunt aan- of aanmelden vanuit E-Care PUUR
Let op: de afbeeldingen/stappen kunnen mogelijk per zorgorganisatie verschillen.
Aanmelden
Stap 1: Log in op Zorgmessenger en ga naar de optie "Berichten". Zie je dit niet staan, dan moet de organisatie de module zorgmessenger nog activeren voor het wijkteam Hierna verschijnt er in het dossier een extra optie "Berichten"
Stap 2. Zodra je op de 'Berichten' knop klikt, wordt je direct doorgeleid naar PUUR. zorgmessenger voor de wijk. Via de envelop wordt er een nieuwe conversatie gestart. In het adresboek kan gezocht worden naar Tessa, hier selecteer je het product dat je wilt inzetten
Zorgmessenger
Aanmelden
Stap 3: Bij het opstarten van de conversatie met zorgtechnologie kun je kiezen uit (1) Aanmeldbericht of (2) Afmeldbericht. Kies de gewenste optie.
PUUR. zorgmessenger vult vervolgens automatisch de benodigde cliëntgegevens in voor de aanmelding, op basis van informatie die al in PUUR. bekend is. Afhankelijk van de leverancier kunnen er extra aanvullende velden aanwezig zijn, die (al dan niet verplicht) door de zorgverlener
Stap 4: Controleer alle gegevens. Is alles correct? Klik op "versturen"
Afmelden
Om een cliënt na bepaalde tijd weer af te melden voor dezelfde zorgtechnologie, kan er eenvoudig een Afmeldbericht worden verzonden.
Om een cliënt af te melden selecteer je de conversatie waarin het aanmeldbericht staat en klik je op 'Afmeldbericht':
Bericht wordt niet verstuurd, wat nu?
Het kan voorkomen dat een zojuist verzonden bericht niet goed wordt verwerkt. Dit kan diverse oorzaken hebben. Er wordt dan een melding gegeven in het scherm: 'Bericht is niet correct afgeleverd'. Klik op de melding om de foutmelding weer te geven en volg het advies op.
Foutmelding
Heb je nog vragen? Neem dan contact met ons op!
Tinybots Helpdesk
Werkdagen van 09:00-17:00