Tessa app
Hoe kan ik Tessa een andere taal laten spreken? En welke talen kan Tessa allemaal spreken?
"Merhaba! Bonjourno! Goodmorning!" Tessa spreekt naast het Nederlands ook andere talen, bijvoorbeeld Turks en Engels. Hierdoor kunt u als zorgmedewerker Tessa ook inzetten bij een cliënt die geen Nederlands spreekt. In dit artikel geven we meer ...
Hoe kan ik Tessa de dag van de week of een datum laten uitspreken?
Met Script Variabelen kunt u als zorgmedewerker meer diepgang en waarde toevoegen aan scripts en spraakinteracties. Hierdoor is het mogelijk om betere ondersteuning te bieden op meerdere zorgvragen. Ook generieke scripts maken nu slim gebruik van ...
Eerste gebruik Tessa app
Welkom, leuk dat je aan de slag gaat met Tessa! Op deze pagina vind je informatie om een makkelijke en vooral ook goede start te maken met de inzet van Tessa. Je bevindt je op ons online Helpcenter. Hier vind je onder andere informatie over nieuwe ...
Hoe kan ik een vraag stellen met meerdere antwoordopties?
Vanaf nu is het mogelijk om naast ja/nee-vragen ook vragen te stellen met gevarieerde en meerdere antwoordopties! Zo kunt u gebruikers specifiekere vragen te stellen, bijvoorbeeld: 'Hoe gaat het met u vandaag?'. De antwoordopties kunt u per vraag ...
Hoe kan ik als App-user mijn e-mailadres wijzigen?
Mocht u het e-mailadres willen wijzigen van uw account in de Tessa app klik dan op 'Gebruikersbeheer' in het hamburger menu (rechtstboven) in de app. Vervolgens klikt u op de 'Gebruikerprofiel' knop om bij uw persoonlijke account instellingen te ...
Wat zijn de standaard spraak interacties?
De standaard spraak interacties zijn vooraf ingestelde spraak interacties. Deze spraak interacties zijn erg gevarieerd, van het vragen van de tijd met het commando: "Hey Tessa. Hoe laat is het?" tot Tessa een complimentje geven met het commando: "Hey ...
Hoe zorg je ervoor dat je de laatste Tessa App versie gebruikt?
Zodra er nieuwe functies of verbeteringen beschikbaar komen is het belangrijk dat de Tessa App bijgewerkt is naar de laatste versie. De versie die je gebruikt is uit te lezen in de browser of het inlogscherm van de Tessa App (zie screenshot). De ...
Hoe werkt de 'Ga naar' functie? (Go to)
Bij het maken van een script bepaal je in welke volgorde Tessa iets “zegt”, “vraagt” of even “wacht”. Met de nieuwe functionaliteit “ga naar”-block: wordt het maken van scripts nog eenvoudiger, want met de “ga naar” kan je binnen een script verwijzen ...
Hoe stel ik een offline notificatie in?
Wanneer de internetverbinding niet stabiel is of onderbroken is, kan zorgrobot Tessa geen nieuw ingeplande taken ophalen. Tessa zal wel de taken die al ingepland waren blijven uitvoeren, mits Tessa niet wordt uitgezet. Vanaf nu is er ook een ...
Hoe wijzig ik mijn persoonsgegevens of wachtwoord?
Iedere gebruiker vult bij het aanmaken van een App-user account gegevens in, zoals naam, telefoonnummer en wachtwoord. Dit noemen wij het gebruikersprofiel. Als de App-user account is aangemaakt en gekoppeld aan een Tessa, dan kan de persoon na het ...
Kan ik meerdere App-users koppelen aan 1 Tessa?
Ja, met de Tessa App v2.14.39 of hoger is het mogelijk om tot maximaal 5 App-users te koppelen aan dezelfde Tessa. Zo kan bijvoorbeeld het zorgteam, de zorgverlener, de eindgebruiker en eventueel mantelzorger(s) met zijn/haar persoonlijke App-user ...
Wat is de TTS Preview?
Wanneer je Tessa iets laat uitspreken zal je wellicht gemerkt hebben dat de uitspraak niet altijd perfect is zoals wij als mensen gewend zijn! De reden hiervan is dat de menselijke stem wordt nagebootst door een kunstmatige stem. Met de ingebouwde ...
De Tessa App geeft aan "Tessa is offline"
In het menu in de Tessa App rechtsboven is altijd de status te zien van Tessa. Een rood bolletje betekent dat Tessa op dat moment niet verbonden is aan het internet. Hoe nu verder? 1. Offline settings controleren: Controleer de offline notificatie ...
Wat zijn scripts?
Scripts zijn momenten waarop Tessa verbale begeleiding biedt. Dit doet ze door het geven van herinneringen, instructies en/of het stellen van vragen. U kunt scripts instellen via het volgende stappenplan: Ga naar de app en log in: ...
Ik ben mijn wachtwoord vergeten
Mocht u uw wachtwoord van de Tessa App niet meer weten klik dan op Ik ben mijn wachtwoord vergeten en vul uw Email adres in. Of ga direct naar https://my.tinybots.io/wachtwoord-vergeten en vul uw Email adres in. [Video: wachtwoord vergeten, v2.1.1]
Oeps... Er is iets misgegaan!
Als u probeert uw e-mailadres te bevestigen maar onderstaande foutmelding krijgt, vraag dan opnieuw een link aan. Klik op "Terug naar de app" Klik op "Vraag een nieuwe activatielink aan" in de oranje balk bovenin het scherm U heeft een nieuwe mail ...
Hoe krijg ik de oranje balk weg uit de app?
Deze oranje balk gaat weg zodra uw e-mailadres geactiveerd is. Activeer het e-mailadres door op de link te klikken die toegestuurd is naar dat e-mailadres. U ontvangt de activatie link in een mail afkomstig van help@tinybots.nl met de titel "Bevestig ...
Hoe zet ik 2-factor authenticatie aan of uit?
Op verzoek van klant organisaties hebben we een extra beveiligingsoptie toegevoegd: Authenticatie in 2 stappen, ook wel 2-factor authenticatie (afgekort 2FA) genoemd. Daarmee beschermt u uw account met zowel uw wachtwoord als uw telefoon. U kunt ...
Hoe installeer ik de Tessa App op mijn mobiel? (Apple, Android)
De Tessa App is beschikbaar als PWA (Progressive Web Application). Dat is eigenlijk een web applicatie dat verpakt wordt als een mobiele app. Het heeft de voordelen van een webpagina én native app. Het start sneller op en kan snel ge-update worden. ...
Kan ik de spraaksnelheid aanpassen?
Soms praat Tessa iets te snel voor de gebruiker. Je kunt haar spraaksnelheid ook op afstand aanpassen via de Tessa App onder het hamburger menu - robot instellingen. De algemene spraaksnelheid kan ingesteld worden (100=normaal, 90=traag, 80=trager, ...
Kan ik de ogen zelf instellen?
Je kunt samen met de gebruiker bepalen op welk tijdstip van de dag de ogen aan (‘wakker’ tijd) gaan en wanneer ze weer uit gaan. Het is zelfs ook mogelijk om ogen helemaal uit te schakelen. Aanpassen van de ogen kan via de Tessa App onder het ...
Kan ik het volume van Tessa instellen?
Soms praat Tessa niet luid genoeg voor de gebruiker. U kunt haar volume ook op afstand aanpassen via de Tessa App onder het hamburger menu - robot instellingen. Volume kunt u met de schuifbalk op afstand aanpassen. Zodra iemand handmatig aan de ...
Hoe verdiep ik de dialoog na een reactie op een gesloten vraag?
Middels een script kunt u gaandeweg de dialoog opbouwen met de gebruiker, mits die zich begrepen voelt. Vragen kunnen door de gebruiker met een ‘ja’ of ‘nee’ beantwoord worden, waarop het wenselijk kan zijn om een vervolgvraag te stellen of iets ...
Kan ik de jingle, begroeting of tijdsaanduiding uit/aanzetten?
De eerste zin van een script gaat standaard altijd vooraf aan de bekende jingle, begroeting en tijdsaanduiding die we van Tessa gewend zijn te horen. Door op het symbool te klikken kunt u dit uit/aanzetten. [Video: Wijzigen jingle begroeting tijd in ...
Hoe verwijder ik een stap binnen een Script?
Iedere stap in een script kunt u ook verwijderen. U klikt dan met de muis op de stap en klikt dan op de drie puntjes (overflow menu) aan de rechterkant. Hier selecteert u dan “Stap verwijderen”. Voordat de stap definitief verwijdert wordt verschijnt ...
Hoe maak ik een nieuw script?
In dit artikel leggen we uit hoe u: 1. Een nieuw script maakt 2. Een herhaling inplant bij een bestaand script 1. Hoe maak ik een nieuw script? Klik op de groene “+” knop‘ en selecteer Script inplannen’. Klik dan op de groene “+nieuw script”. Klik ...
Hoe voeg ik een extra stap toe in een Script?
Het is nu ook mogelijk om een bestaande script te bewerken en een extra stappen toe te voegen. Door met de muis op de stap te klikken waar u een extra stap wilt toevoegen verschijnt er een “+” teken. Als u daarop klikt krijgt u drie opties: Tessa ...
Hoe maak ik gebruik van ‘Generieke scripts’?
Het gebruik van 'Generieke scripts' is relatief eenvoudig. Dit werkt op dezelfde manier als wanneer u een ‘Nieuw script’ aanmaakt, alleen nu is het script al helemaal voor u uitgewerkt. In deze map zijn de meest voorkomende thuiszorg situaties ...
Hoe bewerk / verwijder ik iets in de agenda?
Je kunt een geplande taak bewerken of verwijderen in het dagelijks overzicht van de Tessa App. Doorloop de volgende stappen om een taak te bewerken: Ga naar het dagelijks overzicht in de Tessa App. Klik op het icoontje met de drie stipjes aan het ...