Hoe maak ik een script met meldingen naar de HELLO app?

Hoe maak ik een script met meldingen naar de HELLO app?

InfoAlert
Dit artikel is alleen voor onze pilot klanten die een integratie met de HELLO app hebben. Voor meer informatie over de mogelijkheden voor Tessa integraties, contact ons support team.

Hoe plan ik een script in met signalen naar de HELLO app?

Indien uw organisatie gebruik maakt van een integratie met de HELLO app, is het mogelijk om in te stellen dat Tessa automatisch een rapport verstuurd naar de HELLO app, na een alarmerende reactie van uw client op een vraag.

Een script met een melding (rapport) naar de HELLO app kan op 2 manieren worden gemaakt:
1. Een standaard script gebruiken uit onze HELLO - signalen voorbeeld map
2. Zelf een script met HELLO signalen bouwen (advanced)

1. Een standaard script gebruiken uit de HELLO - signalen voorbeeld map


Stap 1: Selecteer een script uit de map HELLO [uw organisatienaam] - signalen.

Voor de meestvoorkomende zorgvragen kunt u een standaard script als basis gebruiken om eenvoudig een nieuw script in te stellen.
  1. Klik in het hoofdscherm op het plusje -> script inplannen -> map "HELLO - signalen" voor een overzicht van alle standaard scripts van Tessa met automatische meldingen naar de HELLO app.
  2. Er zijn scripts beschikbaar in de categorie "BEZOEK & ACTIVITEITEN", "ETEN & DRINKEN", "PERSOONLIJKE VERZORGING", "GEZONDHEID" en "OVERIG. 



[Stap 1: Selecteer een standaard script uit de map HELLO - signalen]


Stap 2: Een standaard script bewerken

Selecteer het script naar keuze en klik op 'volgende' om het scripts eerst te bekijken en naar wens aan te passen. In het voorbeeld hieronder bewerken we het script "Medicatie - hello" en voegen een tekst toe waar de medicijnen liggen. 



[Video: Stap 2: Hoe bewerk ik een Hello - signals script]

Stap 3: De instellingen van het rapport aan de HELLO app bekijken (optioneel)
Wilt u weten wat Tessa rapporteert aan de HELLO app of de urgentie van de melding aanpassen? Scroll door het script naar beneden om te bekijken wat Tessa rapporteert. Hieronder zie je in het voorbeeld script dat Tessa  vraagt of het gelukt is om de medicijnen in te nemen. Tessa kan hierbij verschillende antwoorden herkennen, zoals 'nee' en 'niet gedaan', om de reden vragen en dit vervolgens aan de HELLO app rapporteren. 
Voor medicijngebruik verstuurt Tessa standaard een notificatie met hoge urgentie naar de HELLO app als de client aangeeft geen medicijnen te hebben genomen.  Voor overige zorgvragen verstuurt Tessa alleen een notificatie met lage urgentie. Zo ontvangt u alleen belangrijke meldingen in uw Hello Buurt-app. Dit staat standaard al ingesteld, maar het is wel mogelijk om de urgentie aan te passen via het dropdown menu.



[Video: De instellingen van het rapport aan de HELLO app bekijken]

Stap 4: Het script opslaan en inplannen
Sla het script op de robot door op "volgende" te klikken onderin het scherm. Daarna kunt u het script inplannen op de gewenste tijd. Klik onderaan het scherm op  "volgende" en daarna op "inplannen". Selecteer de gewenste dag, tijd en indien gewenst herhaling. 


Uw ingeplande script verschijnt dan in het weekoverzicht. 

Info
Om gebruik te maken van de HELLO app - signalen scripts dient google audio transcriptie in de settings van Tessa aan te staan. De primary-user van de Tessa kan deze settings aan- en uitzetten via de robot instellingen in het hamburger menu van de Tessa-app.



2. Zelf een script voor Tessa met HELLO app notificaties aanmaken (advanced)


U kunt ook zelf een script aanmaken met custom antwoorden en hiervan een rapport versturen naar de HELLO app. Ga hiervoor in het hoofdscherm naar "nieuw script". U kunt nu een script opbouwen met verschillende onderdelen, waarbij Tessa wat zegt, vraagt, wacht of rapporteert. Wij adviseren echter om de standaard scripts uit onze "HELLO - signalen" voorbeeld map te gebruiken en aan te passen, omdat dit veel tijd scheelt bij het instellen. 




In het volgende voorbeeld bouwen we een script met behulp van een vraag en een rapport. We vragen de client of hij/zij al ontbeten heeft. Bij een simpele "nee" sturen we een notificatie met behulp van de functie "rapport" met normale prioriteit naar de HELLO app.




Meer informatie

Wilt u meer informatie over het instellen van scripts of heeft u een andere vraag over onze Tessa-app? In ons helpcentrum vindt u antwoorden op de meest gestelde vragen:



    • Related Articles

    • Hoe maak ik een nieuw script?

      In dit artikel leggen we uit hoe u: 1. Een nieuw script maakt 2. Een herhaling inplant bij een bestaand script 1. Hoe maak ik een nieuw script? Klik op de groene “+” knop‘ en selecteer Script inplannen’. Klik dan op de groene “+nieuw script”. Klik ...
    • Hoe verwijder ik een stap binnen een Script?

      Iedere stap in een script kunt u ook verwijderen. U klikt dan met de muis op de stap en klikt dan op de drie puntjes (overflow menu) aan de rechterkant. Hier selecteert u dan “Stap verwijderen”. Voordat de stap definitief verwijdert wordt verschijnt ...
    • Hoe voeg ik een extra stap toe in een Script?

      Het is nu ook mogelijk om een bestaande script te bewerken en een extra stappen toe te voegen. Door met de muis op de stap te klikken waar u een extra stap wilt toevoegen verschijnt er een “+” teken. Als u daarop klikt krijgt u drie opties: Tessa ...
    • Hoe kan ik een vraag stellen met meerdere antwoordopties?

      Vanaf nu is het mogelijk om naast ja/nee-vragen ook vragen te stellen met gevarieerde en meerdere antwoordopties! Zo kunt u gebruikers specifiekere vragen te stellen, bijvoorbeeld: 'Hoe gaat het met u vandaag?'. De antwoordopties kunt u per vraag ...
    • Hoe kan ik Tessa de dag van de week of een datum laten uitspreken?

      Met Script Variabelen kunt u als zorgmedewerker meer diepgang en waarde toevoegen aan scripts en spraakinteracties. Hierdoor is het mogelijk om betere ondersteuning te bieden op meerdere zorgvragen. Ook generieke scripts maken nu slim gebruik van ...