

Dit artikel is alleen voor onze pilot klanten die een integratie met de HELLO app hebben.
Voor meer informatie over de mogelijkheden voor Tessa integraties, contact ons support team.
Hoe plan ik een script in met signalen naar de HELLO app?
Indien de organisatie gebruik maakt van een integratie met de HELLO app, is het mogelijk om in te stellen dat Tessa automatisch een rapport verstuurd naar de HELLO app, na een alarmerende reactie van de cliënt op een vraag.
Een script met een melding (rapport) naar de HELLO app kan op 2 manieren worden gemaakt:
1. Een standaard script gebruiken uit onze HELLO - signalen voorbeeld map
2. Zelf een script met HELLO signalen bouwen (advanced)
1. Een standaard script gebruiken uit de HELLO - signalen voorbeeld map
Stap 1: Selecteer een script uit de map HELLO [uw organisatienaam] - signalen.
Voor de meestvoorkomende zorgvragen kun je een standaard script als basis gebruiken om eenvoudig een nieuw script in te stellen.
- Klik in het hoofdscherm op het plusje -> script inplannen -> map "HELLO - signalen" voor een overzicht van alle standaard scripts van Tessa met automatische meldingen naar de HELLO app.
- Er zijn scripts beschikbaar in de categorie "BEZOEK & ACTIVITEITEN", "ETEN & DRINKEN", "PERSOONLIJKE VERZORGING", "GEZONDHEID" en "OVERIG.
[Stap 1: Selecteer een standaard script uit de map HELLO - signalen]
Stap 2: Een standaard script bewerken
Selecteer het script naar keuze en klik op 'volgende' om het scripts eerst te bekijken en naar wens aan te passen. In het voorbeeld hieronder bewerken we het script "Medicatie - hello" en voegen een tekst toe waar de medicijnen liggen.
[Video: Stap 2: Hoe bewerk ik een Hello - signals script]
Stap 3: De instellingen van het rapport aan de HELLO app bekijken (optioneel)
Wil je weten wat Tessa rapporteert aan de HELLO app of de urgentie van de melding aanpassen? Scroll door het script naar beneden om te bekijken wat Tessa rapporteert. Hieronder zie je in het voorbeeld script dat Tessa vraagt of het gelukt is om de medicijnen in te nemen. Tessa kan hierbij verschillende antwoorden herkennen, zoals 'nee' en 'niet gedaan', om de reden vragen en dit vervolgens aan de HELLO app rapporteren.
Voor medicijngebruik verstuurt Tessa standaard een notificatie met hoge urgentie naar de HELLO app als de cliënt aangeeft geen medicijnen te hebben genomen. Voor overige zorgvragen verstuurt Tessa alleen een notificatie met lage urgentie. Zo ontvang je alleen belangrijke meldingen in de Hello Buurt-app. Dit staat standaard al ingesteld, maar het is wel mogelijk om de urgentie aan te passen via het dropdown menu.
[Video: De instellingen van het rapport aan de HELLO app bekijken]
Stap 4: Het script opslaan en inplannen
Sla het script op de robot door op "volgende" te klikken onderin het scherm. Daarna kun je het script inplannen op de gewenste tijd. Klik onderaan het scherm op "volgende" en daarna op "inplannen". Selecteer de gewenste dag, tijd en indien gewenst herhaling.
Uw ingeplande script verschijnt dan in het weekoverzicht.

Om gebruik te maken van de HELLO app - signalen scripts dient 'google audio transcriptie' in de instellingen van Tessa aan te staan. De primary-user van de Tessa kan deze optie aan- en uitzetten via de Tessa instellingen in het hamburger menu van de Tessa-app.
2. Zelf een script voor Tessa met HELLO app notificaties aanmaken (advanced)
Je kunt ook zelf een script aanmaken met custom antwoorden en hiervan een rapport versturen naar de HELLO app. Ga hiervoor in het hoofdscherm naar "nieuw script". Je kunt nu een script opbouwen met verschillende onderdelen, waarbij Tessa wat zegt, vraagt, wacht of rapporteert. Wij adviseren om de standaard scripts uit onze "HELLO - signalen" voorbeeld map te gebruiken en aan te passen, omdat dit veel tijd scheelt bij het instellen.
In het volgende voorbeeld bouwen we een script met behulp van een vraag en een rapport. We vragen de cliënt of hij/zij al ontbeten heeft. Bij een simpele "nee" sturen we een notificatie met behulp van de functie "rapport" met normale prioriteit naar de HELLO app.