Er is een update beschikbaar. Wat nu?

Er is een update beschikbaar. Wat nu?

Tinybots blijft het product Tessa door ontwikkelen om nog betere persoonlijke zorg en ondersteuning te bieden. Wij communiceren en leveren dan ook met regelmaat nieuwe functies door middel van software updates. Er zijn twee manieren hoe hiermee om te gaan.

Online Tessa's worden automatisch bijgewerkt

Zodra een nieuwe update beschikbaar komt, dan zien de primary App-users een pop-up scherm in de App met de mogelijkheid om de update te installeren. Als de App-user niet is ingelogd, dan zorgt ons Tinybots systeem ervoor dat de software 's nachts automatisch wordt bijgewerkt en geactiveerd. Dit gebeurt op een manier zonder dat de cliĆ«nt daar iets van merkt. Alleen Tessa's die online staan kunnen op deze manier worden bijgewerkt.

Of updates installeren handmatig opstarten

Als de App-user wel is ingelogd en het pop-up scherm ziet dan kan de App-user op dat moment besluiten om de update in 4 stappen te installeren.
  1. Klik in het pop-up scherm op Update Installeren
  2. Klik vervolgens in het hamburgermenu op Update Downloadendit duurt ongeveer 30 minuten en gedurende dit proces verschijnt er een zandloper onder het hamburgermenu rechts boven.
Terwijl de update naar de Tessa wordt gestuurd, zal Tessa geplande tipmomenten blijven uitvoeren en kunt u als App-user taken wijzigen/toevoegen.
  1. Klik vervolgens op Installeer Update
  2. Klik op Updaten in het pop-up scherm, op dat moment gaat Tessa opnieuw opstarten en zal de verbinding kort verbroken worden. Zodra Tessa weer is opgestart is de nieuwe update actief en kunt u gebruikmaken van de laatste ontwikkelingen.


[Video: handmatig updates installeren, v2.11.5]

    • Related Articles

    • Tessa start niet meer op. Wat nu?

      Het opstarten van Tessa kan soms wat langer duren, bijvoorbeeld omdat Tessa de software aan het bijwerken is. Bekijk de volgende stappen om te bepalen wat er mogelijk aan de hand kan zijn: Staan de ogen van Tessa aan maar spreekt ze niets uit? Zet ...
    • Hoe plan ik een vraag in?

      Een ander tipmoment is het stellen van een vraag. Door het stellen van een vraag krijg je een idee wat er op Tessa geantwoord is: in de app zie je het antwoord terug. Klik op de groene plusknop in het dagelijks overzicht en selecteer Vraag inplannen ...
    • Hoe voeg ik een extra stap toe in een Script?

      Het is nu ook mogelijk om een bestaande script te bewerken en een extra stappen toe te voegen. Door met de muis op de stap te klikken waar u een extra stap wilt toevoegen verschijnt er een “+” teken. Als u daarop klikt krijgt u drie opties: Tessa ...
    • Tessa spreekt niets (meer) uit. Wat nu?

      Dit kan verschillende oorzaken hebben. Doorloop de onderstaande stappen om het probleem op te lossen: Controleer of het account waarmee je bent ingelogd gekoppeld is aan de juiste Tessa. Controleer of de stekker van Tessa in het stopcontact zit. Haal ...
    • Oeps... Er is iets misgegaan!

      Als u probeert uw e-mailadres te bevestigen maar onderstaande foutmelding krijgt, vraag dan opnieuw een link aan. Klik op "Terug naar de app" Klik op "Vraag een nieuwe activatielink aan" in de oranje balk bovenin het scherm U heeft een nieuwe mail ...